-
johnbaekdk edited 2 days ago
[Edit 13.03.2025]: correction from Paul Smith (82) to De Dovne Synger! (Måske!) har Jacob Haugaard som Main Artist, og sådan har det været siden den blev oprettet på Discogs i 2014. Men er Jacob Haugaard egentlig Main Artist? Jeg vil foreslå “Various”.
Der er tydeligvis ikke angivet en Main Artist på udgivelsen, men front cover er domineret af et foto af Jacob Haugaard, og på bagcover (også med foto af Haugaard) skriver han i Haugaardsk crazy stil om tilblivelsen af indspilningsprojektet, hvor Sammenslutningen af Bevidste Arbejdssky Elementer, SABAE, har en fremtrædende plads. På testpresset De Dovne Synger! (Måske!) er SABAE angivet som artist på labels!
Liner Notes:
“Efter folketingsvalget i 1981, hvor jeg var få tusinde stemmer fra at blive valgt som løsgænger for Sammenslutningen af Bevidste Arbejdssky Elementer, SABAE, i Århus Amt, blev jeg ringet op af dansepædagog Fini G. Mortensen i Gedved.” […] “Og nu ønskede han, at jeg - Jacob Haugaard - indsang SABAE’s budskab.” […] Jeg kontaktede straks min kampagneleder fra valgkampen, Paul Smith (182) ], da jeg vidste, han havde skrevet flere sange, som han brændte efter at synge i Finis studie. I løbet af en time havde vi samlet et hold spillemænd: [kort beskrivelse af de andre medvirkende musikere].”
Krediteringer tekst/musik
Pladen indeholder I ALT 13 numre, hvoraf 8 låner musik fra andre kompositioner som fx “Mandalay” og “Je t’aime”.
5 er nyskrevne originalnumre (tekst & musik), heraf fire af Jacob Haugaard og ét af Frans Novak Knudsen.
Andre tekster: Jacob Haugaard: 1. Paul Smith: 6. Karen Smith: 1 (Karen Smith er Paul Smiths mor).
Som det fremgår af liner notes er Jacob Haugaard og Paul Smith markante bidragydere:
- Jacob Haugaard medvirker som autor og/eller performer på 8 - og er altså slet ikke involveret i 5 numre.
- Paul Smith medvirker som autor og/eller performer på 6.
“Lead” vocals (der er to vokaler på flere numre):
Jacob Haugaard: 7 numre; Paul Smith: 4 numre; Bodil Ove: 3 numre; Frans Novak Knudsen: 1.
Testpressets (De Dovne Synger! (Måske!)) SABAE som artist kan IMO ikke bruges her, da det kun optræder i liner notes.
Meninger/holdninger?
------------------------
Add
Eksterne kilder:
- “flyer” i images på De Dovne Synger! (Måske!) skriver bl.a. “Om LP’en kan det ellers fortælles, at folketingskandidat Jacob Haugaard fra Sammenslutningen af Bevidste Arbejdssky Elementer, SABAE, gik i et studie med nogle af sine århusianske venner (virkelig nogle typer!), og det kom der altså “De Dovne Synger!” ud af.
- https://www.jacobhaugaard.dk/info.html lister Haugaards lydudgivelser, men uden angivelse af Main Artists - inkl. udgivelser med bl.a. Sofamania, Haugaard & Carlsen og Haugård / Nørbygård.
- Under “Jacob Haugaard” (s.203) i Politikens Dansk Rock 1956-1997 (1997) listes fire udgivelser uden angivelse af Main Artist, bl.a. 1982: “De dovne synger (måske!)” og 1984: “Uden sidestykke”, hvor sidstnævnte ikke er en Haugaard-udgivelse, men en Haugaard & Carlsen-udgivelse, se Haugaard & Carlsen - Uden Sidestykke….
- På internettet har jeg ikke fundet “selvstændige” kilder, der omtaler Jacob Haugaard som Main Artist her; de fleste andre kilder er sandsynligvis påvirket af eller genereret direkte fra Discogs. Jeg mener dog at have set en kilde, der omtaler den som Haugaards første soloudgivelse. -
Show this post
Invitation til relevante bidragsydere: orjanbirkus. -
Show this post
Personligt lever jeg fint med, at de er Jacob, der er main artist, men der kan sagtens argumenters for andet:
johnbaekdk
front cover er domineret af et foto af Jacob Haugaard, og på bagcover (også med foto af Haugaard) skriver han i Haugaardsk crazy stil om tilblivelsen af indspilningsprojektet, hvor Sammenslutningen af Bevidste Arbejdssky Elementer, SABAE, har en fremtrædende plads. På testpresset De Dovne Synger! (Måske!) er SABAE angivet som artist på labels!
Ikke så vigtigt for mig. -
gboe edited 3 months ago
Man kan måske starte med at vælge, om man egentlig vil stole på liner notes. De er vel ikke akkurate men bare en platform for underholdning, der sikkert har nogle elementer af rigtighed.
Jeg synes det ville være ærgerligt at give den "Various" som artist. Various er jo primært til brug, når tracks artist og main artist ikke er samme. Her er der bare tale om, at et ensemble har forskellige vokalister på de enkelte tracks - iigesom f.eks. Sofamania også har andre lead vokalister end Haugaard.
Jeg er fortaler for, at det er en selftitled af ensemblet "De Dovne Synger", der har Haugaard og Smith og muligvis de to andre som medlemmer.
Fordi "De Dovne Synger" er det eneste brandede. Fordi Haugaard er omhyggeligt undgået som brandet artist. Vidende at det ikke er en perfekt løsning men dog bedre end både den undgåede main artist Haugaard og bedre end Various fordi variation i lead vocals ikke genererer ny tracks artist. -
Show this post
I min samling har den altid stået som en Jacob Haugaard-plade - nok primært fordi han var det kendte navn for mig da jeg købte pladen.
Men hvis han er artisten, så burde titlen jo nok have været "Den Dovne Synger (måske)"...
gboe
Jeg er fortaler for, at det er en selftitled af ensemblet "De Dovne Synger", der har Haugaard og Smith og muligvis de to andre som medlemmer.
"Various" lyder for meget som en opsamlingsplade, så jeg vil tilslutte mig denne løsning. -
Show this post
Jeg hælder absolut mest til at bibeholde J.H. som hovedkunstner. Det er jo trods alt et ikke uanseligt kontrafej, der pryder forsiden. -
Show this post
gboe
Enig. -
johnbaekdk edited 3 months ago
gboe
Jeg er fortaler for, at det er en selftitled af ensemblet "De Dovne Synger"
Huha. Det var en udmelding jeg ikke havde forudset. Der er mig bekendt endnu aldrig nogen, der har udtrykt at de mente at "De Dovne Synger" også skulle være et ensemble. Hvordan vil du argumentere for, at der skulle eksistere et sådant ensemble. Det er, så vidt jeg kan se, umuligt ud fra selve udgivelsen. Hvis, og i så fald, og.... skulle det måske nærmere være "De Dovne" (der synger) - men det er IMO også helt hen i vejret :-) -
Show this post
johnbaekdk
Hvordan vil du argumentere for, at der skulle eksistere et sådant ensemble.
Man skal - som altid på discogs - ikke hænge dig i den virkelige verden alene. Det er jo ikke en påstand om, at "De Dovne Synger" var et ensemble, man kunne høre på de Aarhusianske spillesteder i '82.
Det er, som med så mange andre udgivelser, en aflæsning af den fysiske release. Der behøver ikke eksistere et ensemble eller en artist i den virkelige verden for at man skaber en artist på Discogs. Det skal bloit være en person, en gruppe eller "Noget", der BRANDES som en main artist.
Denne release er ikke til nogen af de muligheder, vi har i main release artist feltet. Jacob Haugaard brandes måske på coveret - eller også er det en karakter, han spiller. I hvert fald undgår releases meget tydeligt at brande hans navn, så en ikke-brandet artist muligvis i en rolle er ikke oplagt. Det er heller ikke en various, når en gruppe mennesker går sammen i studiet og indspiller et album, blot fordi det ikke er samme vokalist. Unknown artist kan heller ikke rigtigt anvendes, da artisten ikke er ukendt men blot ubrandet som main artist.
Så vi skal finde den mindst ringe mulighed.
Så hvad brandes på coveret? Det gør "De Dovne Synger". Der ER en titel, men kan også være en selftitled - ISÆR når artisten på test presset ikke er Haugaard, "Diverse" eller ukendt - men i stedet SABAE. Langt hen i processen har det altså været de samtidige manufaktørers opfattelse - givet dem af udgiverne - ar artisten var Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdsskyl Elementer. Som jo omtrent er et Jakob Haugaard alias.
Så jeg synes ikke, det er farfetched at SABAE har et projekt/Brand, der hedder "De Dovne Synger". Og at vi discogs hugger en hæl og snitter en tå, fordi alle andre muligheder er dårligere.
johnbaekdk
Hvis, og i så fald, og.... skulle det måske nærmere være "De Dovne" (der synger) - men det er IMO også helt hen i vejret :-)
Nej, det skulle det ikke, for vi skal ikke lave meningskorrektur på det brand, artisten eller udgiveren har valgt men bare gå as on release, og der er "De Dovne Synger" en grafisk ensartet helhed. -
Show this post
I samme tråd her kan vi også afklare, om artisten på testpresset af De Dovne Synger! (Måske!) ikke skal være as on release, dvs SABAE. Det vil give det mest sandsynlige og korrekte overblik over udgivelsens tilblivelse. -
Show this post
I Den Grønne Bibel "Dansk Rock Leksikon 1956-1985: Fra Pigtråd til Punk" s. 107 indgang "Jakob Haugaard" står der: "I forlængelse af sine aktiviteter i SABAE indsp. JH i 82 (2) [De Dovne Synger! (Måske!) med tilføjelse i parentes: "uds. under Jacob Haugaards navn". Pladens titel angives i øvrigt som "De dovne synger! (måske!)", altså som nuværende titel.
Jeg synes også sagtens at man kan argumentere for at De Dovne Synger! (Måske!) er en Jacob Haugaard udgivelse, En branding behøves ikke at være textuel, den kan også være visuel. Og JH er jo den eneste person der afbildes på cover, hele fire gange.
Man kan også argumentere for at artisten er Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer pga. forklaringen i Den Grønne Bibel (men så skal man se bort fra parantesen i diskografien) og artist angivelsen på test presset. Og det er jo oplagt "dem" der er de dovne der refereres i titlen.
gboe
.
Så jeg synes ikke, det er farfetched at SABAE har et projekt/Brand, der hedder "De Dovne Synger".
Vi har absolut ingen eksterne kilder der understøtter denne teori. Så den synes jeg nok er for farfetched. -
gboe edited 3 months ago
IbLeo
Vi har absolut ingen eksterne kilder der understøtter denne teori. Så den synes jeg nok er for farfetched.
Tror heller ikke, at der er nogen eksterne kilder, der vil kalde USA For Africa - We Are The World reelt kun har et enkelt nummer under det brand og ellers er en compilation domineret af forskellige artister,
Nogle gange klipper vi en hæl og en tå, når vi er fucked og ingen gode valg har som her, og ofte kræver det at et brand eller en branded titel løftes til projektets navn - som med USA For Africa.
Der findes heller ikke en "Gruppe" bag main artisten på Kvinder I Danmark - Kvinder I Danmark - faktisk afviser udgiverne, at pladen overhovedet har en defineret artist, og så har vi taget brandet fra coveret og gjort det både titlel og artist.
Jeg ville også have subbet Gorm Bull Sarning - Hyldest til VHK med Champagnebol som main artist og selftitled (Se disc, hvor Champagnebol optræder dobbelt), selv om eksterne kilder og Gorm Bull Sarning nok ville give den til ham. Også vel vidende, at der aldrig har været en artist af det navn. Det er et projekt, hvor titlen brandes som en artist.
IbLeo
Det citat synes jeg taler for at gøre SABAE til main artist for testpresset. Men jeg synes ikke, "Den Grønne Bibel" redegør for, hvordan den er udsendt under Jacob Haugaards navn. Det er ikke, hvad den fysiske release fortæller os.
I diskografien optræder De Dovne Synger! (Måske!) med tilføjelse i parentes: "uds. under Jacob Haugaards navn".
Som allerede sagt, skal vi finde den mindst ringe mulighed, for der er ingen gode. Alle løsninger her er vel en eller anden grad af farfetched.
Og De Dovne Synger er lige så fatfetched som Kvinder I Danmark. -
Show this post
TAK gboe og I andre der har ytret synsvinkler og holdninger her. Jeg mener - trods alt - stadig, at "Various" må være det mest korrekte - underforstået at der i Noterne bør tilføjes en forklaring af valget af Main Artist.
RSG §2.3.1.: "Various should be used when there are several different artists on a release, and no one is billed as the main artist" (min understregning). Guidelines-eksemplet er en compilation med tydelige track artister, men der står intet i teksten om, at Various kun kan bruges til compilations eller hvor der er tydeligt angivne seperate track artister.
Alternativt er Haugaard profileret så markant på udgivelsen, at det må være mit andetvalg. Jeg har (herhjemmefra) tjekket på Mediestream, og der er selvfølgelig en del hits på "De Dovne Synger" i tiden omkring dec.82/jan83. Så jeg vil snarest futte op på Statsbiblioteket og se hvad aviserne skrev dengang. I'll be back :-) -
gboe edited 3 months ago
johnbaekdk
Guidelines-eksemplet er en compilation med tydelige track artister, men der står intet i teksten om, at Various kun kan bruges til compilations eller hvor der er tydeligt angivne seperate track artister.
Det må antages, at netop den formulering og compilation-eksemplet ER vejledende. Og udeladte alternativer det, der ikke anbefales.
Formuleringen er:
Various should be used when there are several different artists on a release, and no one is billed as the main artist.
Jeg mener, den skal læse sådan her:
Various should be used when there are several different artists on a release, and no one (of these) is billed as the main artist.
Altså, at Various kan bruges når en udgivelse har en række ligestillede artister, men ingen positionerede som main artister
Du ønsker at bruge Various i en situation, hvor derimod er usikkerhed om, hvem artisten er. Utydelighed og usikkerhed løses ikke med Various men med:
Unknown Artist should be used for releases and tracks for which an artist is not credited and cannot be otherwise determined.
Unknown Artist-guidelinen beskriver ret præcist den situation, vi har her; artist is not credited and cannot be otherwise determined.
Der ER en artist, der har hovedansvaret for værket - vi kan bare ikke pege på hvem. Det er ufortalt, sløret eller utilstrækkeligt fortalt på release. Der er antyninger af Haugaard, antydninger af SABAE og en mulighed for, at De Dovne Synger er SABAE projekt-alias, brandet via projektets navn som i andre selftitled. Men mest af alt er der ikke sikker viden om main artisten.
Hvis jeg skulle ranke mulighederne, ville det se sådan ud.
1. De Dovne Synger (Fordi det dog er det brand, den fysiske release promoveres på)
2. Jakob Haugaard (Fordi han er brandet med billede - men udgivelsen dog tydeligt bevidst undlader hans navn)
3. Unknown Artist (Fordi der ikke kan peges på en indiskutabel release main artist)
4. SABAE - klart ja til test press versionen - men ikke på ordinær, da det tydeligvis er fravalgt bevidst et sted i processen mellem testpress og egentlig udgivelse.
Various anser jeg slet ikke som en relevant mulighed her; betingelserne er ikke opfyldt. Det er en plade med een samlet gruppe af mennesker, hvor de hver især har lead vocals på forskellige tracks.
johnbaekdk
Så jeg vil snarest futte op på Statsbiblioteket og se hvad aviserne skrev dengang. I'll be back :-)
Det vil være godt at se, om der ligger et svar der. Det bedste ville være, hvis man kunne finde udgivernes pressemateriale. Men alternativt vil det jo nok overvejende være dette pressemateriales tekst, der bruges især i FORomtaler af udgivelsen. Senere omtaler vil være farvet af, hvis Jacob Haugaard eksempelvis har optrådt i eget navn med materialet, men det er udgivelsen her uvedkommende, hvordan materialet senere er præsenteret.
Det bedste ville nok være at gå til henstens mund - dvs datidens press releases, udgiver/forlag eller de medvirkende selv. Men mine erfaringer er efterhånden, at de fleste musikere og udgivere ikke gider svare på spørgsmål til discogs-sager. Måske fordi de anser discogs for en snylter, da de jo ikke tjener noget ved at folk handler deres plader brugt på sitet. -
Show this post
gboe
Tror heller ikke, at der er nogen eksterne kilder, der vil kalde USA For Africa for et egentligt orkester
" "We Are the World" is a charity single recorded by the supergroup USA for Africa in 1985." (min understregning)
https://en.wikipedia.org/wiki/We_Are_the_World
gboe
Altså, at Various kan bruges når en udgivelse har en række ligestillede artister, men positionerede som main artister
+1. Jeg mener heller ikke at Various er ende. -
Show this post
IbLeo
"We Are the World" is a charity single recorded by the supergroup USA for Africa in 1985." (min understregning)
Okay - jeg anerkender, at der findes eksterne kilder på lige den, der forlyster sig med begreberne. Profilen her på Discogs har ikke turdet tage begrebet frem fra skuffen
Anbefaler i øvrigt dokumentaren om den nat, denne såkaldte supergruppe eksisterede uden at medlemmerne var klar over, at de var en supergruppe. Rigtig sjovt at se Stevland Morris synge en karikatur af Dylan, så han kunne lære at synge som sig selv.
Hvad siger Den Grønne Bibel om supergruppen Kvinder I Danmark? -
Show this post
Datidens aviser, der jo ikke altid er sandhedsvidner, var ikke enige om hvem der er kunstneren på pladen.
Jacob Haugaard er dog et gennemgående navn (sikkert fordi han var småkendt), men der var også flere henvisninger til SABAE.
Århus Stiftstidende 15/12 1982: intet kunsternavn angivet, men
"Jacob Haugaard gøgler både for og bag på LP'en »De dovne synger! - Måske«, men værket er en kollektiv kraftanstrengelse." +
"... Haugaard og hans tapre åndsfæller i Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer har i fællesskab kreeret et lige så lystigt som vellystigt musikalsk manifest."
Jyllands-Posten 18/12 1982: intet kunsternavn angivet, men
"Jacob Haugaard ... gør sig også kendt nu som viseskriver og sanger med pladen »De dovne synger«."
Vestkysten 30/12 1982: intet kunsternavn angivet, men
"sofavælger-gruppen SABA, Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky" + "Men hovedleverandør til LP'en er ellers Jacob Haugård, der også er manden bag SABA."
Vendsyssel Tidende 2/1 1983: kunsternavn: Jacob Haugaard m.fl.
+ "Jacob Haugaard og hans kumpaner".
Aalborg Stiftstidende 8/1 1983: kunsternavn: Jacob Haugaard m.fl.
Fyens Stiftstidende 15/1 1983: intet kunsternavn angivet, men
omtaler af SABAE og "de" + "Primus Motor er den alment anerkendte galning Jacob Haugaard."
Land og Folk 26/1 1983: kunsternavn: Jacob Haugaard
Jydske Tidende 29/1 1983: intet kunsternavn angivet, men
"Jacob Haugaard ... har sammen med de andre dovne fra Sammenslutningen af Bevidst Arbejdssky Elementer".
Vejle Amts Folkeblad 26/2 1983: kunsternavn: Jacob Haugaard
"I spidsen for LP-projektet står den tidligere folketingskandidat Jacob Haugård".
Altså intet entydigt at udlede af aviserne, så endnu engang er vi vel bare blevet forvirrede på et højere plan. -
Show this post
bombaek
Jacob Haugaard er dog et gennemgående navn (sikkert fordi han var småkendt), men der var også flere henvisninger til SABAE.
Tak. Du kom mig i forkøbet.
I perioden omkring udgivelsen dec.1982/jan.1983 er Jacob Haugaard det gennemgående navn - med henvisninger til både SABAE og revyforfatter/SABAE ideolog Paul Smith. Men - som jeg læser det, og med coveret i hånden - nok ikke bare fordi Jacob Haugaard var småkendt, men også fordi han dominerer udgivelsens cover.
Lidt senere, i september, var duoen Haugaard & Carlsen på turné - og fx Thisted Dagblad 1/9 1983 omtaler "De dovne synger - måske" som parrets LP. Og i Århus Stiftstidende 25/2 1985 fortælles det at "Haugaard har under eget navn udgivet LP'en "De dovne synger - måske" (1983)".
Meget senere - hvor Haugaard fylder 50 år og udgiver CD:
Randers Amtsavis 4/5 2002 lister en Jacob Haugaard diskografi, inkl. "Jacob Haugaard: De dovne synger - måske (1982)"
Nordjyske Stiftstidende 11/5 2002: pladen omtales som udgivet i Haugaard's eget navn.
bombaek
Altså intet entydigt at udlede af aviserne, så endnu engang er vi vel bare blevet forvirrede på et højere plan.
Men måske er der en tendens til erfterhånden at omtale Haugaard som hovedartisten. Det er nemmere at håndtere på skrift.
En tanke: Hvad med at angive main artist som "Jacob Haugaard m.fl." ? Det er i rimelig overensstemmelse med pladens cover og indhold, samtidens promovering (se images) og eftertidens opfattelser. "m.fl." kan i så fald være ANV af "Various". -
Show this post
gboe
Anbefaler i øvrigt dokumentaren om den nat, denne såkaldte supergruppe eksisterede uden at medlemmerne var klar over, at de var en supergruppe. Rigtig sjovt at se Stevland Morris synge en karikatur af Dylan, så han kunne lære at synge som sig selv.
Jeg har allerede set den (Netflix) og istemmer anbefalingen. En god rejse tilbage til 1984.
gboe
Hvad siger Den Grønne Bibel om supergruppen Kvinder I Danmark?
Jeg kan ikke se relevansen for denne diskussion. Og ville du forøvrigt ikke selv anskaffe dig bogen?
Fin research, johnbaekdk.
bombaek
Altså intet entydigt at udlede af aviserne, så endnu engang er vi vel bare blevet forvirrede på et højere plan.
Glimrende opsummering af situationen.
johnbaekdk
Hvad med at angive main artist som "Jacob Haugaard m.fl." ? Det er i rimelig overensstemmelse med pladens cover og indhold, samtidens promovering (se images) og eftertidens opfattelser. "m.fl." kan i så fald være ANV af "Various".
Stringent set er du ude i RSG §2.11.1 og skal dermed oprette et PAN "Jacob Haugaard M.Fl." (med stort M og F). Så hellere nyt PAN "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer", som fint kan forsvares og som vi kan skrive et meningsfuld profil omkring.
Summa summarum: Jeg stemmer på enten Jacob Haugaard eller Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer som main artist. De andre forslag er jeg ikke fan af. -
Show this post
IbLeo
Summa summarum: Jeg stemmer på enten Jacob Haugaard eller Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer som main artist. De andre forslag er jeg ikke fan af.
Jeg erkender, at "Various" ikke er gangbar her. Hvis det heller ikke kan være "Jacob Haugaard M.Fl.", hælder jeg mod "Jacob Haugaard".
Men hvad med to main artister: "Jacob Haugaard" Og "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer" (eller bare "SABAE")? Det ville være rart at få oprettet SABAE i fuld eller forkortet tekst her på DIscogs - og det ville måske være en hjælp i løsningen af vores udfordring :-) -
Show this post
johnbaekdk
Lidt senere, i september, var duoen Haugaard & Carlsen på turné - og fx Thisted Dagblad 1/9 1983 omtaler "De dovne synger - måske" som parrets LP.
Det er et godt eksempel på den systemiske fare ved at anvende senere omtaler, fordi de bliver farvet af, hvad der efterfølgende er føget til af tolkningslag, hvor vi på Discogs fryser billedet på det tidspunkt, hvor den fysiske release er det eneste udsagn. Senere omtaler af en kunstners værker vil især også ofte negligere, om ting i sin tid blev lavet under andet alias - modsat Discogs.
Hovedreglen er stadig, at det er den fysiske release, der skal fortælle, hvem main artist er - og i sjældne tilfælde eksterne kilder, hvis disse er entydige. Her har vi ingen af delene. Pladen er ganske enkelt ikke - som set før i sjældne tilfælde - til discogs, og vi må anvende mindst ringe løsning.
En mulighed mere indenfor det dog mindst ringe ville være:
Crediting Unnamed Groups
2.9.1. Sometimes, a release will credit a group of people or performers involved in the release, such as Chorus, Choir, Orchestra, Ensemble, Cast, Company, etc., but not give them a proper artist name. When entering such vague groups, a full artist name of the group should, if possible, be taken from the title of the release / film / show / etc. and added to the front of the group. For example, the Chorus from the musical Paint Your Wagon should be credited like this:
"Paint Your Wagon" Chorus
Det ville så blive noget i retning af:
"De Dovne Synger" Orkester.
I det ligger der ikke en påstand om, at dette er en egentlg artist eller at nogen er brandet sådan på den fysiske release. Det er Discogs måde at skabe en place holder for nogle mennesker, der har samarbejdet om et værk med en titlel. Og som man derefter kan føje de specifikke deltagere til som medlemmer. Den model bruges ofte som main artist for et helt cast, selv om der ikke ligger en specifik "Cast" credit på release bag men bare en titel, som på "My Fair Lady" Original London Cast - My Fair Lady.
Det er endnu en mulig lappeløsning. Vi ender under alle omstændigheder med noget, hvor main artist ikke kan stå alene men skal forklares i noterne, så med den uklarhed, der fortsat er
bombaek
ender vi med at skulle vælge mindst ringe placeholder + noterbombaek
.
IbLeo
Jeg kan ikke se relevansen for denne diskussion.
Relevansen er, at Kvinder i Danmark som nævnt er et eksempel på, at man i Discogs nogle gange gør release titel til også en main artist - fordi titler nogle gange udgives som projekter uden artist. Kvinder i Danmark pladen er en projekt-plade uden artist ligesom det tyder på er tilfældet med De Dovne Synger. Du havde den indvending, at eksterne kilder ikke pegede på et ensemble af det navn, og med forslaget om at tjekke Kvinder i Danmark i Den Grønne Bibel prøvede jeg med et hint at antyde, at selv om dette "Band" nok heller ikke kan findes i eksterne kilder, så er det dog en realitet på Discogs, der ikke har vlret anfægtet. Altså at eksterne kilder og Discogs ikke opfatter "Artist" på samme måde.
Kvinder I Danmark - Kvinder I Danmark er relevant i denne sammenhæng, fordi vi enten kan behandle De Dovne Synger efter samme model - tage titlen som artist - eller i fald vi forkaster modellen og f.eks. går med Various eller Unknown - rette den til, så der er noget rød tråd. -
gboe edited 3 months ago
gboe
Det bedste ville nok være at gå til henstens mund - dvs datidens press releases, udgiver/forlag eller de medvirkende selv. Men mine erfaringer er efterhånden, at de fleste musikere og udgivere ikke gider svare på spørgsmål til discogs-sager.
Prøvede dog alligevel at ringe til hestens mund, forlægger Ulla Smith fra johnbaekdk, så måske i deler supermarked eller render ind i hinanden
OBS - kontakt opnået - se herunder -
gboe edited 3 months ago
Men kort efter ringede Ulla Smith tilbage - i selskab med Poul Smith. Og således fra hestens mund:
Det er ikke en Jakob Haugaard-plade, siger Poul. Det var en kollektiv projekt plade, der ikke har en egentlig artist. Det er en samling sange indspillet af en håndfuld mennesker.
Bonus info:
Pladen er iflg Smith indspillet en sommerferie på Musikhistorisk Institut på Finlandsgade, hvilket må være de nye 80'er-lokaler nævnt i Fini G. Mortensens Danseinstitut profilen skal ændres til "alias" for instituttet.
Han tilføjer at: Forlaget Afveje blev ikke drevet af Ulla, men hun stod som juridisk ejer af hensyn til dagpengereglerne dengang.
Han er åben overfor opfølgende spørgsmål -
Show this post
gboe
Crediting Unnamed Groups
Jeg havde oprindeligt tænkt den samme tanke, men fik den aldrig videreformidlet. "De Dovne Synger" Orkester er et OK valg, for de mere korrekte 'Medvirkende' eller 'Musikere' vil nok se mærkeligt ud. Alt sammen kun hvis der ikke er almindelig jubel vedr. mit forslag om to main artister: "Jacob Haugaard" Og "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer".
gboe
Og således fra hestens mund:
Fantastisk. Godt arbejde. Så kom vi så langt: Det er hermed bekræftet fra Paul Smith, at det ikke er en Jacob Haugaard-plade, men en kollektiv projektplade. Vi har dig IMO stadig frie hænder til at vælge den mest ende løsning på Main Artist-udfordringen :-)
Den nye bonus info lyder logisk i mine ører. Jeg har fx selv haft min gang i Finlandsgade. Der er kun et lille problem med artisten Fini G. Mortensen, der (som "Fini") fx spiller et bærende klaver på A1 - så helt fiktiv kan han ikke være. Lad os tage opdateringen af artister/labels senere - og få Main Artisten på plads først! -
Show this post
johnbaekdk
Der er kun et lille problem med artisten Fini G. Mortensen, der (som "Fini") fx spiller et bærende klaver på A1 - så helt fiktiv kan han ikke være.
Jeg spurgte til det, og fik det svar, at Claus Carlsen stod for al klaver/orgel. Så Fini kan jo sagtens have en profil som fikitv credit figur, selv om det er andre, der ræber, kn flasker og spiller klaver. Smith var klar i erindringen om, at Fini var opdigtet og hans kone det samme. De øvrige navne er jo gamle kendinge fra smalle cirkler, så med mindre du kender en oplagt Aarhus-Fini fra perioden, der kunne tænkes set i denne klike, så bør vi nok stole på Smith'erne. -
Show this post
gboe
Jeg spurgte til det, og fik det svar, at Claus Carlsen stod for al klaver/orgel.
OK - og tak. Vi skal nok finde på en ende profiltekst :-) -
Show this post
gboe
Smith var klar i erindringen om, at Fini var opdigtet og hans kone det samme
Konen ikke opdigtet - bare enig. -
Show this post
gboe
Kvinder I Danmark - Kvinder I Danmark er relevant i denne sammenhæng, fordi vi enten kan behandle De Dovne Synger efter samme model - tage titlen som artist - eller i fald vi forkaster modellen og f.eks. går med Various eller Unknown - rette den til, så der er noget rød tråd.
https://discogs.futbolgratis.org/group/thread/482342
gboe
ringe til hestens mundjohnbaekdk
Fantastisk. Godt arbejde.
+1. Du har gode forbindelser, gboe.
gboe
Det er ikke en Jakob Haugaard-plade, siger Poul. Det var en kollektiv projekt plade, der ikke har en egentlig artist. Det er en samling sange indspillet af en håndfuld mennesker.johnbaekdk
Det er hermed bekræftet fra Paul Smith, at det ikke er en Jacob Haugaard-plade, men en kollektiv projektplade. Vi har dig IMO stadig frie hænder til at vælge den mest ende løsning på Main Artist-udfordringen :-)
På baggrund af de nye oplysninger går min stemme nu til main artist "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer". Vi har jo en kilde for dette navn: Testpresset De Dovne Synger! (Måske!). I al logik bør artisten på testpres og retail version være den samme (bortset fra at testpresset i så fald får et ANV SABAE). -
gboe edited 3 months ago
IbLeo
"Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer"
Vi KAN gå as on release med SABAE eller Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer - som jeg husker det, vr de to måder at omtale fænomenet på ligeværdige i Aarhus, da jeg kom dertil i 1983. Det ER det, der er brandet som artist på tstpresset.
Men det vil ikke være korrekt ifht fakta. Ikke alle medvirkende på pladen var en del af Sammenslutningen af Bevidst Arbejdssky Elementer - og ikke alle medlemmer af Sammenslutningen af Bevidst Arbejdssky Elementer er medvirkwnde på pladen.
https://da.wikipedia.org/wiki/Sammenslutningen_af_Bevidst_Arbejdssky_Elementer
Jeg tror, Poul igen vil mene, at det projektet ikke havde en så fasttømret definition af, hvem den udøvende var. At det var et værk af en nogle mennesker, hvoraf nogle var med i SABAE og sangene var forankret i SABAE's "Værk". Og at det afgørende for, hvem der stod som kunstner på pladen, var at ingen blev trukket i dagpenge for pladens indtægter.
Det mest korrekte, hvis man skulle gå med Poul's beskrivelse, ville nok være, hvis man brugte "Produced for" SABAE i LCCN.
Det kan man jo fange i profilen evt. Men SABAE var ikke = disse mennesker.
IbLeo
Vi har jo en kilde for dette navn: Testpresset De Dovne Synger! (Måske!). I al logik bør artisten på testpres og retail version være den samme (bortset fra at testpresset i så fald får et ANV SABAE).
Ingen tvivl om, at testpresset kan d´gives SABAE as on release. Men det er lidt svært at gøre det samme med regulær udgivelse, når udgiver nu så demonstrativt har undladt at give SABAE den rolle senere i forløbet.
Igen lander vi med at skulle finde mindst ringe løsning, og det er måske nok - trods dette - SABAE -
Show this post
gboe
Ikke alle medvirkende på pladen var en del af Sammenslutningen af Bevidst Arbejdssky Elementer
Jeg mener at Haugaard engang påstod at alle danskere automatisk var medlemmer af SABAE, med mindre de meldte sig ud - altså lidt ligesom folkekirken.
Det er dog næppe et relevant argument i Discogs-sammenhæng. -
Show this post
bombaek
Jeg mener at Haugaard engang påstod at alle danskere automatisk var medlemmer af SABAE, med mindre de meldte sig ud - altså lidt ligesom folkekirken.
Sådan husker jeg det også.
I min første Aarhus-tid fra 1983 var jeg dog større fan ad Claus Carlsens komik. Han spillede i mange Aarhus-sammenhænge, og så vidt jeg husker var en af dem med Erling Erlang & Trio, som mange år før udgivelsen havde et undergrundshit live i Aarhus med Erling Erlang & Trio - Vi Batmænd Kan Også Være Bange. De havde også en dansk version af "Georgia", der ikke lod Ray Charles meget tilbage i udskreget hjerte i deres versionerede hyldest til Heeerningggg....
Både med dem og med andre plejede Claus Carlsen at have en rytmebox solo, hvor han afoblede et mostrum af en rytmeboks, han så kunne bære i en rem og trykke gennem diverse rytmer ledsaget af vild dans.
Det Haugaard-citat, jeg oftest benytter er, at at han er holdt op med at brokke sig over skattetrykket og i stedet bare foker på at tjene flere penge. -
Show this post
gboe
I min første Aarhus-tid fra 1983 var jeg dog større fan ad Claus Carlsens komik.
Jeg er ikke kommet på de rigtige steder. Jeg har absolut ingen erindring om Claus Carlsen fra min tid i Århus fra 1984.
bombaek
Jeg mener at Haugaard engang påstod at alle danskere automatisk var medlemmer af SABAE, med mindre de meldte sig ud - altså lidt ligesom folkekirken.gboe
Det Haugaard-citat, jeg oftest benytter er, at at han er holdt op med at brokke sig over skattetrykket og i stedet bare foker på at tjene flere penge.
Jeg synes stadig at der er mangel på renæssance møbler i IKEA og at mine julegaver ikke er store nok. -
johnbaekdk edited 3 months ago
Det må være tid til at foretage et valg. Jeg har brugt et par dage på at 'summe'... Vi kan efterhånden udelukke 'Various' og 'Jacob Haugaard' som Main Artist. Der er herefter to muligheder:
1. gboe's forslag om 2.9.1. Unnamed Groups "De Dovne Synger". Det vil i Discogs-regi nok være den mest korrekte løsning, men løsninger som "De Dovne Synger" Orkester - eller -Ensemble, -Musikere, -Medvirkende etc. virker "forkerte". Er der bedre forslag? [edit]: -Artister kunne også være en mulighed.
2. Forlaget Afveje (tæt forbundet med SABAE). Dette er nu min foretrukne. Jeg bemærker desuden via Wikipedia (^), at SABAE aldrig er blevet formelt opløst, og at alle som ikke udtrykkeligt frasagde sig sit medlemskab, automatisk blev betragtet som medlemmer.
Jeg er desuden enig mht. gboe's forslag om at kreditere "Produced for" SABAE i LCCN.
Jeg har også mindet mig selv om, at uanset hvad vi vælger, kan det nemt ændres, hvis vi senere kommer på bedre tanker. -
Show this post
Jeg foretrækker den selv-betitlede (løsning 1) udgivelse som coveret anviser, men både 1. og 2. er langt at foretrække fremfor
johnbaekdk
'Jacob Haugaard' som Main Artist -
Show this post
Jeg stemmer stadig for løsning 2 fordi "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer" er artisten på testpresset. Jeg kan sagtens leve med 1 hvis der er stemning herfor. -
Show this post
Blandt kun utilfredsstillende muligheder hælder jeg fortsat svagt til model 1 (For den regulære udgivelse) - fordi det er så demonstrativt bevidst, at man ikke har villet fortsætte markedsføreningen af pladen som en SABAE-plade, når det HAR været briúgt på testpres - men er VALGT FRA på regulær.
Jeg er dog OK med SABAE, da det kommer tættere på end de tidligere nævnte muligheder - og fordi jeg også har denne holdning:
johnbaekdk
uanset hvad vi vælger, kan det nemt ændres, hvis vi senere kommer på bedre tanker. -
Show this post
Er vi nærmere en løsning?:
johnbaekdk foretrækker løsning 2
- og alle (bortset fra IbLeo) "hælder til" eller "foretrækker" - og er ikke imod den anden mulighed.
Bortset fra IbLeo, som er ret klar i spyttet, er vi vist meget i vildrede. Men pga. IbLeo er det pt. en svag hældning mod løsning 2.
mort2578 har også ytret sig her. Har I evt. en opdateret holdning til den selv-betitlede løsning 1 ("De Dovne Synger" Orkester - eller lign.) kontra løsning 2 (Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer) med SABAE som ANV på testpresset? -
Show this post
På baggrund af de facts der er indhentet, hælder jeg til løsning 1.
Hvis man bare skulle bedømme udgivelsen ud fra de informationer, der er på udgivelsen, ville jeg grundet billedet holde fast i den oprindelige løsning. -
Show this post
gboe hælder svagt til model 1 (For den regulære udgivelse) - og mener vist at vi skal bruge PAN "SABAE" på testpresset?
Da der netop nu er en svag hældning mod "model 1", må det være relevant at få afklaret hvordan denne i så fald skal håndteres.
1. Hvad skal den Unavngivne Gruppe i så fald kaldes? "De Dovne Synger" Orkester, "De Dovne Synger" Ensemble, "De Dovne Synger" Musikere, "De Dovne Synger" Medvirkende, "De Dovne Synger" Artister, eller? På coveret skriver Haugaard faktisk, at de fik samlet "et hold spillemænd" - så "De Dovne Synger" Spillemænd kunne også være en mulighed. Eller som Paul Smith ifølge gboe omtaler det: "De Dovne Synger" Kollektivet eller "De Dovne Synger" Projektet? Eller "De Dovne Synger" Holdet?
2. Skal vi bruge samme Main Artist på testpresset, eller evt. PAN "SABAE", eller PAN "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer" med ANV "SABAE"?
3. Kan de medvirkende musikere blive medlemmer af den Unavngivne Gruppe? -
Show this post
I fald at udfaldet bliver "model 1":
For punkt (1) stemmer jeg for It's So Easy. De andre forslag virker for konstruerede.
For punkt (2) stemmer jeg for PAN "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer" med ANV "SABAE".
For punkt (3): Ja. Ligesom It's So Easy. Når vi giver et navn til en gruppe mennesker, kan man altid tilføje medlemmer.
Jeg benytter lejligheden til at gentage hvad jeg sagde ovenfor: Det er ulogisk at et testpres ikke har samme main artist som den endelige udgave, der antageligvis udkom meget kort tid efter at testpresset blev fremstillet. Derfor min modvilje mod "model 1". Men jeg accepterer naturligvis konsensus. -
Show this post
IbLeo
Et simpelt PAN "De Dovne Synger" på linje med Kvinder I Danmark og It's So Easy.
Aha! Jeg har åbenbart misforstået noget. Meningen er, at det skal være et simpelt selvtitlet PAN "De Dovne Synger" (ikke Unnamed Group jf RSG §2.9.1.). I så fald stemmer jeg absolut for løsning 2 - med en modvilje mod "model 1". Afstemningen må herefter betegnes som fifty-fifty :-)
Jeg har opdateret profilerne på Fini G. Mortensens Danseinstitut. Sidstnævnte kan ikke blive alias til Musikinstituttet, Århus (det er et Label), så jeg har gjort Musikinstituttet, Århus til Parent Label. -
Show this post
johnbaekdk
1. Hvad skal den Unavngivne Gruppe i så fald kaldes?
Man behøver ikke kalde det andet end "De Dovne Synger".
Løsningen med ef sufficient stammer fra en a den løsning og guideline end de to nævnte eksempler
IbLeo
m
Kvinder I Danmark og It's So Easy.
"Cast of..." løsngen er for unavngivne artister, hvor man tillader en konstruktion lavet af brugerne - sikkert for at undgå at alle de ensembler, der på en plade faktisk crediteres med idet "The cast" ikke ender i en uendelig række med artister som "The Cast (3487)".
I den sektion af guidelines er The Cast egentlig artisten navn, men ligesom man tillader meget brugte location-nanvne et suffix med land/by, der konstrueres.
Efter at have genovervejet mener jeg, vi nok mere læner i den modsatte her. Vi har ikke en tydelig separation af værkets navn og en tydelig - men generisk - credit til "The cast" eller noget lignende. "Spillemændene", der omtales" er vel kun instrumentalisterne og omfatter vel f.eks. ikke Poul Smith, skønt han er medvirkende i projektet.
I det her tilfælde er The Cast"-ækvivalten ikke artisten,
Vi har stadig kun De Dovne Synger som branding og et billede af Jakob haugaard, men det er ikke nok med med billedpromovering at gøre en forsanger og sikkert også
Central figur til artist. Det er også kun sangerne, der pryder covers ned vands som OneTwo og RayDeeOhh.
Så når det kommer til stykket er det en anden løsning, der er på tale - at gøre det til en selfreleased - at et brand hvor vlrk og udøvende deler projekttitel.
Men også her kan jeg leve med begge versioner. For mig er vi alligevel ude i gætvlrk og mulig konstruktion, fordi release og regler ikke mødes uanset løsning.
Det vigtigste for mig er nok i virkeligheden, hvordan artisten "Sorterer". Havde den stået som en Haugaard-udgivekse, kunnen man ikke gøre Poul Smidt til medlem. Og det er han - og de andre. Hvilket navn den så ender på, skal alligevel blødes op og forklares i profilen.
Men den korte selvtillid De Dovne Synger" er stadig en svagt foretrukken -
gboe edited 3 months ago
johnbaekdk
Løsningen med ef prefix/suffix på værk-titel stammer fra en aden løsning og guideline sektion end de to nævnte eksempler
IbLeo
m
Kvinder I Danmark og It's So Easy.
"Cast of..." løsngen er for unavngivne artister, hvor man tillader en konstruktion lavet af brugerne - sikkert for at undgå at alle de ensembler, der på en plade faktisk crediteres med idet "The cast", ikke crediteres med noget ekstremt generisk og ender i en uendelig række med artister som "The Cast (3487)".
I den sektion af guidelines er The Cast egentlig artistens navn, men ligesom man tillader meget brugte location-nanvne et suffix med land/by, tillader man i tilsvarende situation brugerne at forenklet databasen ned konstruede tilføjelser, og altså også værk-titler.
Efter at have genovervejet mener jeg, vi nok mere læner i den modsatte her. Vi har ikke en tydelig separation af værkets navn og en tydelig - men generisk - credit til "The cast" eller noget lignende. "Spillemændene", der omtales" er vel kun instrumentalisterne og omfatter vel f.eks. ikke Poul Smith, skønt han er medvirkende i projektet.
I det her tilfælde er The Cast"-ækvivalten ikke artisten,
Vi har stadig kun De Dovne Synger som branding og et billede af Jakob haugaard, men det er ikke nok med med billedpromovering at gøre en forsanger og sikkert også
Central figur til artist. Det er også kun sangerne, der pryder covers ned vands som OneTwo og RayDeeOhh.
Så når det kommer til stykket er det en anden løsning, der er på tale - at gøre det til en selfreleased - at et brand hvor vlrk og udøvende deler projekttitel.
Men også her kan jeg leve med begge versioner. For mig er vi alligevel ude i gætvlrk og mulig konstruktion, fordi release og regler ikke mødes uanset løsning.
Det vigtigste for mig er nok i virkeligheden, hvordan artisten "Sorterer". Havde den stået som en Haugaard-udgivekse, kunnen man ikke gøre Poul Smidt til medlem. Og det er han - og de andre. Hvilket navn den så ender på, skal alligevel blødes op og forklares i profilen.
Men den korte selvtillid De Dovne Synger" er stadig en svagt foretrukken -
Show this post
gboe
johnbaekdk
Enig.
IbLeo
For punkt (2) stemmer jeg for PAN "Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer" med ANV "SABAE".
Enig.
IbLeo
Jeg benytter lejligheden til at gentage hvad jeg sagde ovenfor: Det er ulogisk at et testpres ikke har samme main artist som den endelige udgave, der antageligvis udkom meget kort tid efter at testpresset blev fremstillet.
Jo, men: Testpres forekommer ofte som white labels, eller i bedste fald med nogle håndskrevner noter som ikke giver anledning til at oprette ANVs, fordi vi kender slutproduktet og fordi kunstneren allerede har et veletableret PAN. I det her tilfælde er der tale om en debut, og det er sandsynligt at antage der har været forvirring om hvilket navn slutproduktet skal markedsføres under. Det vil derfor afspejle historien at have et alias.
IbLeo
For punkt (3): Ja. Ligesom Kvinder I Danmark og It's So Easy. Når vi giver et navn til en gruppe mennesker, kan man altid tilføje medlemmer
Enig. -
gboe edited 3 months ago
IbLeo
Jeg benytter lejligheden til at gentage hvad jeg sagde ovenfor: Det er ulogisk at et testpres ikke har samme main artist som den endelige udgave, der antageligvis udkom meget kort tid efter at testpresset blev fremstillet. Derfor min modvilje mod "model 1"
Men det er jo ikke et anliggende indenfor logik.Der skal ikke være en sådan "logisk" lighed i Discogs, for det skal bare følge grundloven, "As on release". Og det er ikke samme angivne artist, så det er enkelt på Discogs.
Et test-pres kan også sagtens have en anden Ttiel end regulær-udgaven.
Det er jo netop noget af det fine ved Discogs, at detvi med "As on release" tilstræber historisk korrekthed og ikke eftertidens perspektiv. Var det aldrig blevet til en regulær.
Eric Dolphy And Booker Ervin With The Mal Waldron Sextet - The Quest. Helt samme indhold, samme MR, bare as on release. Forskellige artister angivet as on release på identiske indhold er der mange tilfælde af. -
Show this post
Jeg har taget en beslutning - og har opdateret:
De Dovne Synger - De Dovne Synger! (Måske!)
og
SABAE* - De Dovne Synger! (Måske!)
med nye main artister.
Der skal skrives profiler på artisterne Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer - og de to releases skal vel også have tilføjet noget Notes info! Byd gerne ind :-) -
Show this post
Jeg har skrevet profiler på nye artister og labels relateret til De Dovne Synger - De Dovne Synger! (Måske!) (endelige LP):
Artister: Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer
Label: Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer
Andre må gerne tjekke om det hele er for rodet, om der mangler noget - eller om alt faktisk er OK :-) -
Show this post
johnbaekdk
Andre må gerne tjekke
Synes Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer efterlader det indtryk, at SABAE er en fiktiv størrelse. Det er SABAE jo ikke, så kunne man ikke lade profilen fortælle hvad, SABAE de facto var, og så som mere sekundært fortælle, at der dog lige på Discogs gør sig særlige forhold gældende; at SABAE ikke er en artist i traditional forstand på eneste release i discografien, men snarere det bestillende selskab bag udgivelsen?
Og - jeg overvejede at rette det selv, man undlod for ikke at være flere køkke i køkkenet: I noterne til De Dovne Synger! (Måske!) testpresningen har OS skrevet "This is the test pressing of the master release..."
Master release betyder jo noget helt andet på discogs, så det bør vel rettes to "Test pressing of the regular release..." -
Show this post
gboe
Og - jeg overvejede at rette det selv, man undlod for ikke at være flere køkke i køkkenet:
Jeg er enig. Og jeg tror egentlig, at du vil være bedre til at rette begge forhold. Så: go for it :-) -
Show this post
johnbaekdk
go for it
Det går først op for mig nu, at jeg kommenterede på ARTISTEN Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer, der jo egentlig har den tekst, jeg efterlyser.
Man kan m.a.o. replikere teksten fra LABEL Sammenslutningen Af Bevidst Arbejdssky Elementer i artist-profilen bare med det lille appendix, at foreningen ikke er performer men bestiller på test-presset.
Er det OK at jeg gør det sådan? -
Show this post
gboe
Er det OK at jeg gør det sådan?
Så vidt jeg forstår er det ARTISTEN du er utilfreds med - og jeg er enig i at første afsnit kan optimeres.
Andet afsnit på ARTISTEN er et kort overblik over profilteksten fra LABEL - afsluttende med en henvisning til LABEL
Så måske er alt alligevel OK? Eller har du et forslag til hvordan første afsnit på ARTISTEN kan optimeres? -
Show this post
Jeg har tilføjet [Udført] til trådens overskrift. Der kan stadig være brug for opdateringer af nogle profiler (^), men vi er i hvert fald tæt på "udført".